رییس دانشگاه اصفهان گفت: درآمد‌های اختصاصی این دانشگاه از محل فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در یک سال اخیر نزدیک به ۲ برابر افزایش یافت.

رییس دانشگاه اصفهان در نشست با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریبا اشاره افزایش ۲ برابری درآمد‌های اختصاصی این دانشگاه از محل فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در یک سال گذشته گفت:درآمد‌های اختصاصی دانشگاه اصفهان از محل فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در یک سال گذشته ۱۸ درصد (از کل درآمدها) بود که اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

حسین هرسیج  افزود: شاخص‌های پژوهشی و فناوری و درآمد‌های اختصاصی این مرکز آموزش عالی در در دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است.

او گفت: رتبه این دانشگاه بر مبنای شاخص‌های مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) رشد قابل توجهی داشته است و در زمان حاضر جزو ۶ دانشگاه جامع و ۱۰ دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

هرسیج با اشاره به مراکز علوم و فناوری‌های کوانتومی و رشد علوم انسانی، فناوری‌های نرم و صنایع خلاق در این دانشگاه، اضافه کرد: این مراکز در یک سال اخیر با حمایت وزارت علوم و بعنوان مراکز کاربردی در حل مسائل جامعه راه اندازی شد.

رییس دانشگاه اصفهان اظهار امیدواری کرد که این فعالیت‌های فناورانه با تغییر و تحولات سیاسی متوقف نشود و تداوم داشته باشد.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست، دانشگاه اصفهان را یکی از دانشگاه‌های افتخارآفرین کشور دانست و تصریح کرد: این مرکز آموزش عالی از ظرفیت‌های پژوهشی بسیار خوبی برخوردار است.

پیمان صالحی با تبیین راهکار‌های افزایش و گسترش ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع تصریح کرد: بر اساس آیین نامه جدید، پژوهانه اعضای هیات علمی فعال در عرصه‌های پژوهشی سه برابر می‌شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم همچنین بر امکان استفاده از ظرفیت تأمین مالی خارجی (فاینانس) برای تقویت تجهیزات آزمایشگاهی و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان نیز با اشاره به راه‌اندازی «اندیشکده حکمرانی» در دانشکده علوم اداری و اقتصاد با هدف پیوند بین دانشگاه و جامعه، گفت: این اندیشکده مسائل سطح استان و ملی را شناسایی و سیاست‌هایی را به مدیران اجرایی کشور پیشنهاد می‌کند که بر اساس آن بتوانند بصورت اساسی مشکلات را حل و فصل کنند.

هادی امیری با اشاره به توسعه فعالیت‌های مساله محور در ارتباط با صنعت و جامعه اضافه کرد: انعقاد ۲ طرح کلان راهبردی در حوزه دفاعی و زیست محیطی، رشد هفت برابری پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تقاضامحور به تعداد ۱۳۰ پایان‌نامه، افزایش سهم درآمد اختصاصی حاصل از فعالیت‌های پژوهشی و رشد فرصت‌های مطالعاتی بین‌المللی به میزان ۲ برابر، از دستاورد‌های این حوزه در دانشگاه اصفهان است.

او افزود: مهارت‌افزایی و اشتغالزایی دانشجویان با اجرای طرح «راتبه شغلی شیخ بهایی» برای نخستین بار با هدف تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد صنایع، اعطای بورس دانشجویان برای اولین بار در دانشگاه اصفهان (۲۳ نفر در سال ۱۴۰۲)، تاسیس مرکز «مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی» و برگزاری مدارس تابستانی از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز علمی است.

رییس اداره انتشارات و کمیته علم‌سنجی دانشگاه اصفهان نیز گفت: این دانشگاه برای کسب مرجعیت علمی اقدامات مهمی انجام داده است.

علی منصوری افزود: حضور در نظام‌های رتبه‌بندی «تایمز» و «آی اس سی»، انتشار ۱۵ هزار و ۵۱۹ مقاله در پایگاه استنادی «اسکوپوس»، انتشار ۸۰۰ عنوان کتاب علمی و۳۳ نشریه علمی پژوهشی، نمایه‌سازی نشریات در بیش از ۷۰ پایگاه تخصصی و عمومی بین‌المللی، نمایه‌سازی ۶ نشریه در پایگاه اسکوپوس و راه‌اندازی مرکز نوآوری علوم و فناوری کوانتوم بعنوان یک مرکز ملی از این اقدامات است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار